2020. sze 06.

Augusztus és szeptember

írta: Túlélőke
Augusztus és szeptember

Lustulok vagy nincs ihletem? Nem is tudom miért nem írtam eddig.

Eltelt a nyár, ami élményekben gazdag volt szerencsére, elkezdődött az iskola, történik, ami történik a világban...

Visszanézve az augusztusi bejegyzésemet, azóta azért történt pár dolog velem is.

Az egyetlen vizsgálat, amit onkológiai kontrollként végeztünk, az a hasi ultrahang volt (a mammo után, ami ugye negatív lett). Azon szerepel pár furcsaság, amineknek jövő héten tudok utánajárni, mert egy nőgyógyászati gép teljesen mást mutat és lát, mint egy hasi-kismedencei ultrahang szerkezet. Remélem semmi rossz, nem is hiszem, hogy az lenne, de kíváncsi vagyok, mik is ezek a kis inhomogén képletek az endometriumban és mitől van egy ciszta a petefészken (ha még ott van).

A következő, amire majd menni kell, az a tüdőröntgen lesz (novemberben), de ha egyszer eljutunk a műtétemig (ami elmaradt Májusban a COVID miatt), akkor nem is kell külön mennem, mert az operáció előtti protokoll része.

Na, igen, a műtét. Szeptember az előirányzott hónap, de orvosaimhoz híven, pontos nap nincs megadva, hanem a mondás, hogy hívnak előtte 1-2 héttel. Inkább kettő a doktornő szerint. Ebből kiindulva, az utolsó, amikor hívhatnak, az a jövő hét. Várom, várom, mert jó lenne túl lenni rajta. Ha elmarad ismét, akkor mérges leszek. Lassan másfél éve várok erre a műtétre.

Bonyodalmaim vannak az allergiával és asztmával. Tudni kell, hogy nekem van egy 'elméleti asztmám' 20 éve. Ez úgy néz ki, hogy jön valami kis vírus, kicsit folyik az orrom, fáj a torkom, hőemelkedésem semmi. Eltelik pár nap, úgy tűnik, hogy elmúlt, de elkezdek beváladékozódni, hurutos köhögés jön és az nem múlik, váltakozva hurutos-száraz és a végén már rohamokban jön. Éjjel és zárt helyen. És olyankor nem bírom abbahagyni sem. Ekkor szoktam kínomban elmenni a háziorvoshoz, aki végigszedeti az antibiotikumot majd elküld azonnal tüdőgyógyászatra. Ott az első mindig a spirometria (a kifújásos vizsgálat), ahol katasztrofális eredmény születik. Ezt már előre szoktam jelezni a pulmonológusnak, nehogy elájuljon :). Na, ezért vagyok én asztmás. Kapom a pipát, gyógyszert stb. Utána gyorsan abba szoktam hagyni és egy évig semmi bajom. De most más a helyzet. Annyira, de annyira allergiás voltam augusztusban, hogy az elmondhatatlan! És mi jött hozzá? Egy nehézlégzés zumba közben... Ez rendkívül zavaró tud lenni!!! Műtéthez is kell engedély a 'nagy asztmásnak', ezért elmentem megint pulmonológiára. Hoztam a formámat, kaptam a cuccokat. De most kapaszkodjatok meg: nem lett jobb tőle, zumbán sokkal rosszabbul vagyok, mint eddig :(  Várom, mi kerekedik ebből, mert nagyon nagy adagot fújok a pipából.

A Biobranból már csak fele mennyiséget szedek és leálltam egy hónapja a fehér fagyöngy injekcióval a professzor engedélyével. A fagyöngyöt visszavezetem holnaptól, a Biobran egyelőre marad a csökkentett adag. 

A többi nagyjából ugyanaz, amiket eddig szedtem, bár változó mit mikor tudok beszerezni, szóval most pl. béta glükánt nem szedek.

Két fura fájdalmam van (nyomásra és mozgásra) a mutatóujjaimban és a bal könyökömben. Izületnek tippelem őket, de nem tudom pontosan. Még sosem volt hasonlóm.

A csonthártyagyulladásom is fellángolt a lábszárcsontomban, ezért a zumbán hanyagolom az ugrálást, mert fáj. Ezzel nehéz mit kezdenem, mert a gyógyszere a pihentetés, de zumba nélkül nem létezem, úgyhogy nem tudom...

Ja, és még a torokszorításról akartam írni: tulajdonképpen azt gondoltam eddig, hogy a pajzsmirigyem okozza, de sosem látták megnagyobbodva (egyébként holnap megyek azzal is uh-ra). Amint elkezdtem az asztmapipát (Symbicort) és az allergiabogyót (Loratadin), egyből eltűnt nyomtalanul. Mindenre gondoltam, csak erre nem!!! Tehát a torkom volt bedagadva egy éven át az allergia miatt! Mik vannak...???

Végre megcsináltuk a melírt, már nagyon szerettem volna! :) blog.jpg

Szólj hozzá