2019. ápr 13.

Kemo 4/6

írta: Túlélőke
Kemo 4/6

Már vagy 5 napja nem írtam... Nem nagyon volt időm, vagy nem bírtam.

Hétfőn-kedden dolgoztam, bementem, nem is volt gond, bár ez a köhögés nem múlt el és aggódtam, nehogy tényleg tüdőgyuszi legyen (valami A típusos, mert ugye láz nélkül...). Főként, hogy éjszaka is jöttek rohamok, vagy inkább hajnalban, bár röviden. És állandó aggodalmam persze a tüdőáttét, a mellrák oda gyakran ad áttétet, legyünk realisták.

Így vágtam bele szerdán a következő koktélba. Már túl a felén, hiszen ezen kívül még kettő lesz. A kálváriámat azért írom le, hogy ha valaki hasonló szituációba kerül, kicsit tapasztaltabban induljon neki.

Édesanyámmal (aki feljött hozzánk előző nap) kivágódtunk negyed 9-kor az Uzsokinál és szinte azonnal sikerült is beadnom a papíromat, hogy tudniillik jöttem kezelésre. Azonban az orvos elvonult vizitelni, ez mindössze fél óra, szóval nagyjából 9-ig semmi sem történt, csak üldögéltünk kinn. Amikor behívtak, kiderült, hogy a vérképem és a fehérvérsejtem is jó (hurrá!!!): 8,9. Ez volt az egyik aggodalmam tárgya, mert még előtte napokban is fázós voltam. A hidegrázás mindig azt jelzi nekem, hogy éppen le óhajt esni a fehérvérsejtszámom. Fura is ez az állandó fázás, egész életemben mindig-mindig melegem volt. Szóval ámen került a terápiára és kaptam beutalót szívultrahangra is Május 6-ra. Ez is egy izgi dolog lesz, hiszen tökéletes szíveredménnyel érkeztem januárban, és remélem azon szerencsések közé tartozom, akiknek nem teszi tönkre a szívét a Herceptin. Ha már volt egy jó szervem, ne már azt is kinyírjuk! Ezen kívül dokibácsi felírt egy darab fehérvérsejt szaporító szurit megelőzésre, hogy ne játszódjon el a múltkori. Ezt 24 órával a kemó után kell beadni. És ami megdöbbentett: nekem kellett szólni az orvosnak, hogy az új gyógyszert is kapom mától... A drága Perjeta, amire annyit vártunk, hogy engedélyezzék. Elfelejtette...

Kiderült az is, hogy nem probléma a Máj 2-i hasi ultrahang, utána mehetek kemóra (csak mondjuk eléggé elhúzódik akkor megint). 3-án pedig CT... Erre már kaptam béta blokkolót a háziorvosomtól, remélem nem lesz nagy rosszullét.

Mindezek után azt gondoltam, hogy felgyorsulnak az események, de végül csak 12-kor kezdődött a csöpögés. Hogy miért? Mert a gyógyszertárnak nem volt példánya a határozatból és az orvos példányát kellett végül lefénymásolni. Az is kiderült, hogy Isteni szerencsém volt, hogy a gyógyszerész rendelt ebből a szerből előző héten pluszba 2-t (pont nekem is annyi kell), mert különben nem kaptam volna meg. A receptet is elrontotta az onkológus, kettő helyett egyet írt rá, így rohangáltam a két épület között, mint pók a falon, immár negyedszerre... Nem ez volt az utolsó hibája aznap. 

Mire mindent sikerült letisztázni és a kezemben volt a 1,4 millás csodaszer, már 10 óra volt. Kiválasztottam egy ágyat magamnak és kényelembe helyeztem a testem. Ekkor jött a következő hidegzuhany. A nővér jött és kérdezte, hogy hol a papír, hogy nekem ezt ma be kell adni... Nem volt. Az orvos nem írta a többihez. Telefonálni kellett. Aztán pedig elküldték a szereket elkészítésre, ebből lett dél...

Megjöttek az üvegek beszámozva: 0-4, előkészítő, Herceptin, Docetaxel, Perjeta. 5-re végeztünk, könyökhajlatba sikerült betenni a branült, de nem volt gond vele. Egy kis álmosság rámjött, az előkészítő ismét dolgozott, bekábultam vagy fél órára :)

4-6.jpg

Aznap és másnap semmit sem éreztem, a tegnapi nap álmossággal, fáradtsággal, izomfájdalmakkal, mellkasnyomással, étvágytalansággal telt, de még így is végig dolgoztam itthonról. De az éjszaka rendbetett, és ma már semmit sem érzek hálistennek, készen állok bármire :D Zöldturmixot is készítettem, de nem zöld lett, sebaj :)

turmix.jpeg

 

 

Szólj hozzá